Saturday, August 10, 2013

Tip-tip untuk kulit putih^^,

1/Tingkatkan pengambilan Vitamin C anda.
*Makan lebih makanan yang mengandungi Vitamin C. Ini termasuk sitrus seperti lemon, oren, gooseberry, jus buah, strawberi, lada manis, tomato, tembikai, dan kacang hijau.
*Mengambil Vitamin C pil. Jika anda memilih untuk melakukannya dengan cara ini, anda perlu mengambil 250 mg / hari. Jangan melampaui jumlah ini.

2/Makan lebih banyak Vitamin A
-Sejak kulit anda pada asasnya terdiri daripada Retinol, yang merupakan Vitamin A, ini akan membantu menjaga kulit anda sihat dan kuat. Jika anda rasa kulit anda adalah lemah atau tidak cukup ketat, yang biasanya menunjukkan kekurangan Vitamin A.
*Makanan yang tinggi dalam Vitamin A termasuk susu tanpa lemak, tiram, dan kuning telur. Anda juga boleh mendapatkan Vitamin A dengan makan makanan yang tinggi beta karotena, yang akan membantu mengurangkan kesan-kesan kerosakan matahari untuk kulit anda. Ini termasuk lobak merah, tembikai, betik, tomato, atau hasil lain berwarna gelap

3/Mengurangkan pendedahan anda kepada cahaya matahari dan pencemaran
*Gunakan pelindung matahari dengan sekurang-kurangnya SPF 15 apabila anda berada di luar. UVA / UVB yang dikenali sebagai berbahaya kepada kulit anda kerana mereka melambatkan keupayaan badan anda untuk membaiki sel-sel kulit yang rosak dan sel-sel mati. Pencemaran merupakan punca utama kulit jerawat dan tona kulit pudar.

4/Gunakan produk pemutihan kulit - dengan penjagaan
*Kulit mencerahkan produk dengan hydroquinone atau asid kojic mengurangkan jumlah melanin pada kulit apabila digunakan.

5/Minum 8-10 gelas air sehari.
*Ini akan membantu menjaga kulit anda daripada kering.

6/Bersenam setiap hari selama 30-60 minit.
*Berbuat demikian akan membantu anda  mengurangkan tekanan dan biarkan badan anda menyahtoksik.

7/Campurkan gula mentah dengan minyak
*Gosok secara ringan ini pada muka anda.

8/Gunakan limau untuk mencerahkan warna kulit anda.
*Asid sitrik adalah jenis yang lambat berkesan dan bekerja jauh di pigmen pada kulit anda, tetapi rawatan ini akan mengambil sedikit masa. Campuran bahagian yang sama jus limau segar dan air ke dalam botol semburan dan aplikasikan sama rata ke atas kulit anda seperti diinginkan.

9/Buat topeng muka
*Topeng timun. Letakkan timun, 1/4 cawan jus lemon, 5 sudu madu, dan 5 sudu susu ke dalam pengisar. Kisar sehingga sebati. Tuangkan campuran ke dalam mangkuk. Masukkan tepung sehingga campuran mendapat konsisten tebal. simpan dipeti sejuk selama 6 jam. Sapukan pada muka anda sekali sehari selepas anda mandi. Anda perlu biarkan selama 15-20 minit, dan basuh dengan air panas dan tuala yang bersih.

10/Menggunakan petua-petua dirumah.
*Membuat topeng kentang. Kentang mungkin mengandungi agen peluntur yang menjadikan kulit lebih cerah dan juga  merawat muka berminyak. Lecek kentang mentah menjadi hancur, buat pes dengan sedikit susu, dan ratakan pada kulit, tinggalkan selama 15 minit. Selang-seli, letakkan kepingan kentang mentah pada kulit dan biarkan selama 15 minit.
*Membuat topeng badam. Rendam beberapa badam di dalam air semalaman. Buang keluar air, campurkan badam dengan sama ada madu atau susu, dan letakkan sebagai pes untuk kulit. Selepas ia kering, basuh dengan perlahan-lahan.




***Tadaaa!! lihatlah perubahan..

No comments:

Post a Comment